Sunday 10 June 2012

The Greatest Gift ;D

tet tet tet.. 1.30 am. aku sepatutnya study bha nii...tapi kan, kalau sakit malas suda menyerang, siapa dapat halang ?? aku pun ndak dapat halang. hahahahahaha. erkkk... c madu tersinta, Anis Farahin bilang blog aku jiwang.. hahahahahha ( termalu kejap) well sweety of mine, jiwang is actually part of me, but aku jarang bagi tunjuk..sebabb~~ i'm a happy go comell punya orang. hahaha... eh eh..maluu~ hahahaha ;p sambil-sambil stress dengar lagu korea dari meja sebelah ni, biarlah aku bertenang seketika sambil update blog. hahahahha....ermm, malas bha mau update blog ni, sebab bukan hobi pun, tapi best jak update blog ni, boleh mengukuhkan bahasa pasar..hahaha..aku selalu ingat jak apa yang berlaku dalam kehidupan harian ku. hahaha..ok yang ni tipu. mwehehehe....

less than 1 month, exam lah aku ni. 4.00 ni sem..bulih ?? bulih lah kali ar...aku pun kurang pasti.. hehe..tengok jak perangai yang ndak study ni..hihihi...errmmm...bersakap pasal pointer ni, kita selalu cakap yang ni lah hadiah bermakna untuk parents kita, dapat pointer tinggi-tinggi time matrik ka, diploma ka, time degree ka time apa-apa lah...or maybe getting straight A's dalam spm maupun pmr, hehe..selalu kita akan cakap juga tu, " ni lah hadiah bermakna untuk parents"... betulah bha...sapa cakap salah ? aku pun mengiyakan juga kata-kata tu..betul lah..aku kalau tak dapat pointer tinggi-tinggi pun, ready telinga sebelum kena cuci 7 hari 7 malam. hohoho.... tapiiiiii....bagiku, masih ada hadiah yang lebih bermakna untuk parents ^____________^ bukan setakat pointer atau emas 1 tan atau hadiah yang mahal-mahal...tapi DIRI kita. sejak kita dilahirkan lagi parents sudah anggap kita adalah hadiah terbesar bagi mereka, tidak kisah lah anak keberapa pun....sebab bagi parents itu, anak itu kan sau ANUGERAH :) ( ayat kegemaran buat masa ini ) hihihihi . yup yup...sejak dari kecil ayah dan ibu jaga kita, dengan penuh 'tatih tayang'..tapi kenapa ramai ja anak-anak sekarang, terutama remaja.. ( tidak semua) membalas dengan tuba ?? merosakkan diri, menghancurkan hati ibu bapa dengan sikap dan kelakuan kita ? di manakah silapnya ? adakah silap ibu mengandung atau silap ayah yang bagi ibu mengandung ?? eh eh =..= maaf~maaf... hahaha :p...... hakikatnya, salah sendiri sebenarnya. Tepuk dada, tanya lah selera, makan apa malam ni? kfc ka mekdi ? hahaha. eh ? =.=

bagi parents 4.00 or maybe 10A+ is just not enough if still have these bad attitudes. apa guna 4.00 flat tapi ada bad attitude ?? hahaha..berbelit-belit..apa yang aku mau sampaikan sebenarnya ialah, THE GREATES GIFT FROM US TO OUR PARENTS IS, BE A GOOD GIRL :) [kalau kamu lelaki, jadi lah good boy..jangan jadi pundan...dorng bilang lah. hahaha]... ya la, aku akui, aku pun belum cukup baik untuk menjadi anak yang baik tapi aku sedang berusah untuk menjadi baik. ^_____^ i used to be a bad girl, tapi bad girl yang bermaruah lah. hahahahaha...and yup, i regret it~ everything all i've done in my past, i regret it to the fullest .-_______-.

Aku bersyukur Tuhan masih bagi aku peluang untuk berfikir dengan waras, bagi aku peluang untuk bertenang seketika, mengimbau segala kenangan-kenangan yang aku ingat balik sekarang pun~~ ouch ! sangat memalukan negara...the suddenly it came across to my mind, what if my parents know bout this ? kalau aku jadi parents pun, aku malu ada anak macam aku dulu...ishhh, nda la bha teruk sangat apa yang aku buat tu, tapi aku malu...hahahahah....tapi aku tahu Tuhan sayang aku, sebelum aku terjatuh lebih jauh dalam keseronokan yang entah seronok kah tidak, Dia bentuk semula hati aku untuk berubah :') aku selalu cakap, dalam dunia ni, ada 2 jenis perubahan yang manusia boleh buat, antara dari jahat jadi yang baik ataupun baik dari jahat. kan ? dan aku sedang dalam proses merubah menjadi yang baik :))) biarlah orang bilang hidup aku boring, tiada hiburan..tapi ternyata aku lebih tenang macam ni dan aku tahu lah mana mau cari hiburan untuk aku. hahaha. banyak jak..plus banyak kawan aku yang boleh buat aku ketawa :D

yup. i like the way i am now. more peaceful, more loveable and more cute. eh eh ?? telabih suda.. hahaha..my laugh become more sincere, become more matures....and i like the way i am now. hihihihi... tapi...apa yang penting adalah....ini lah hadiah terbesar dari aku untuk mummy and daddy. it don't have to be tonne of gold, ocean of money... but it is just a simple 'new me' which i think is..priceless...chewahhh~~~ hahaha...sebenarnya tu jak yang ingin aku sampaikan...hahaha...as for me myself, i got my own price by being a 'good girl', a peaceful life with awesome friends around me :'D  lesson of life that i've learnt, i don't have to lose my self-respect ( which i still actually have) just blend in with society... : D

eh, 2.30 am suda..sejam pulak di sini..roomate pun sudah tidor, lagu korea yang membingitkan telinga lagi menyakitkan hati pun sudah berhenti..adalah baiknya aku sambung study..bilang 4.00 flat, hadiah sampingan lettew untuk parents. hahaha :D  i hope akan lebih banyak mereka-mereka di luar sana yang sedar apakah hadiah terbesar itu. mwehehehe ;D merepek suda ni dan aku harap tidak lah lari tajuk~ haha

God Bless ;)

No comments:

Post a Comment