Monday 30 April 2012

kerana wanita.........

' Perempuan liar sesuai dijadikan girlfriend, perempuan baik sesuai dijadikan isteri'... hmmm. betul. statement ni betul.. semua lelaki pasti berfikiran macam ni kan ? semua lelaki mesti lah mau yang terbaikk. yup. perempuan pun sama juga :) pendek kata, semua yang hidup atas muka bumi mau yang terbaik untuk hidup dan masa hadapan. hmmmm.

Aku secara tak sengaja nampaklahh tweet someone pasal perempuan yang liar ni boleh jadi girlfriend jak, yang baik boleh jadi isteri jak.. betul la bha kan apa yang dia cakp ? hahaha, aku jak ni mungkin yang critical thinking sangat. bukan.... manusia boleh berubah. tidak selamanya yang liar tu akan jadi liar...tidak semestinya pula yang baik itu menjadi liar...kan? tidak. tapi dalam dunia ni, 2 jenis manusia boleh berubah....first is when people change from good to bad or otherwise.

Kalaulah... perempuan yang liar tu...ambiklah contoh, lelaki ni kapel dgn perempuan ni, then buat apa jak yang dia suka dengan perempuan ni... tapi dia tidak berniat pun mau kawin dengan perempuan tu...malah sudah pun tanam niat mau cari perempuan yang baik, yang tak sosial sangat tapi dalam masa yang sama dia merosakkan perempuan liarrrrrrrrrr tadi.. hmm,, bukankah dia sama dengan jak dengan perosak ?? kenapa perlu merosakkan perempuan tu kalau tak berniat pun mau kawin dengan wanita tersebut ?  ergh. perempuan macam kasar sangat pula, wanita lah bagus sikit. hahaha.

wahai kaum lelaki..jangan lah jadikan wanita itu sebagai mainan... perempuan yang liar pun boleh berubah menjadi seorang perempuan yang baik. malahan lebih baik dari yang paling baik. faham ? hahaha... baik dri antara yang paling baik...mungkin wanita itu sudah tidak suci lagi, tapi siapa lah dalam dunia ni yang tidak melakukan kesilapan dalam memilih jalan hidupnya ? tapi apabila silap memilih, tidak selamanya mereka harus hidup dalam kegelapan hidup mereka... selalu ada jalan keluar... siapa tahu saudara-saudara sekalian yang boleh menarik perempuan -perempuan liar ni keluar dari jalan hidup mereka yang gelap ?? jadi wahai kaum Adam, berhentilah dari mendrikiminasikan ( sorry, ndak taw eja bha aku ) perempuan-perempuan liar ini dri menjadikan mereka isteri. mereka juga wanita, juga manusia, yang bukan boneka yang boleh dipermainkan... mereka boleh berubah.... hihi ;)

err..aku ndak tau bha apa aku merepek ni..,mungkin aku x dapat ungkapkan apa yang sedang aku pikir dalam otak aku ni dengan kata-kata...tapi i hope u olss understand...... dont ever say perempuan liar jadi girlfriendm yang baik jadi isteri...mmg betulah haa..sapa kata salah,,,tapi,yang liar juga boleh berubah menjadi isteri yang baik jika saudara-saudara menuntun mereka..... kalau juga pun, saudara-saudara adalah antara jejaka yang dulunya pernah merosakkan perempuan-perempuan yg mmg sudah sedia liar, apa kiranya perasaan isteri saudara-saudara kalau dia tawww ?? ah ah ah ? hahahha. think ! aku bingung by my own words :)

God bless :)

No comments:

Post a Comment